Werken aan je core stabiliteit

De beste
training voor
je core

Een ijzersterke core dient als basis voor een sterk en gezond lichaam. Hier train je die core. Hier zorg je voor die basis die de rest van je oefeningen een stuk makkelijk maakt! De lessen zijn uitdagend maar te volgen voor elk niveau.

Werk 30 minuten lang aan je het verbeteren van je core. Je gaat voornamelijk aan de slag met kettlebelts en je eigen lichaamsgewicht. Pak deze les minimaal 1x per week mee.

  • Maximale focus
  • Kleine groep(10)
  • Voorkomt blessures
  • Voor elk niveau

Buikspier kwartier

Je kent het misschien vanuit de sportschool, het buikspierkwartiertje. Vaak een goede les om een heel belangrijke spiergroep mee te traineren namelijk, je buikspieren. Een 6-pack is leuk maar sterke buikspieren zijn ontzettend belangrijk voor o.a. een goede houding, het versterken van je onderrug en je algemene sportprestaties. Niet alleen je buikspieren maar ook je rug en je billen dragen hier aan bij. Daarom hebben wij niet gekozen voor een ab-attack maar een gehele core workout.

Wat ga je doen?

De les vind, uiteraard, buiten op matjes plaats. Daarnaast maak je gebruik van een van de veelzijdigste fitness attributen: de kettlebells. Deze hebben we in verschillende gewichten zodat je altijd op je eigen niveau traint. De workout volgt een circuit training op redelijke intensiteit. De instructeur controleert constant op vorm en uitdaging. Op deze manier blijf je 30 minuten lang gefocust bezig en ga je met een voldaan gevoel weer richting huis.

Aanvulling op andere lessen

Uiteraard komen je buik, rug en bil- spieren ook aan bod bij andere lessen. Bij lessen zoals bootcamp POWER en inferno, waar veel krachttraining aan bod komt, train je automatisch deze spiergroepen. Je zult merken dat door het volgen van deze lessen, de andere trainingen beter zullen verlopen. Daarom is core-attack een perfecte aanvulling op de andere lessen in het rooster.

 

Hoe lang duurt een les?

De les duurt 30 minuten. 

Is dit moeilijk
Nee. Het zijn absoluut geen moeilijke oefeningen. Wel is het een uitdagende les.
Ik heb last van me rug, wat nu?

Probeer een les. Geef dit ook aan bij de trainer, hij zal er rekening mee houden. Blijkt dat het niet gaat je pijn ervaart is het verstandiger eerste je rugklachten op een andere manier te verhelpen. Doe dit in overleg met een fysio.

Buiten sporten is veel gezonder en leuker daarbij heeft het samenwerken met teamgenoten een positieve stimulans, je gaat door tot het bittere einde met steun van elkaar. De trainers doen er alles aan om ons gemotiveerd te houden en de lessen gevarieerd te maken. 5

Sportgooi
Marco review sportgooi